Mega Fortune

Lanseringsdag 2009
Återgå till spelare 96
Winning Lines 25

Mega Fortune är en slot som bjuder på lyxliv och magi. Med enastående grafik och symboler som fin cognac, cigarrer och juveler är det inte svårt att se varför spelare som är sugna på mer flockas till den här skapelsen från NetEnt. Här bjuds det på dollarsedlar och limousiner, plus en extravagant spelupplevelse – särskilt om man lyckas vinna spelets progressiva miljonjackpot. I skrivande stund så har Mega Fortune betalat ut den största jackpotten någonsin på nätet: 17,8 miljoner euro som vanns i januari 2013. Är du redo att prova på lyxlivet? Då kan det här spelet vara din biljett dit, så låt oss ta en närmare titt!

MegaFortune - Funktioner

Om du är på jakt efter lyx och cash har du kommit till helt rätt plats. Mega Fortune för med dig till en lyxig värld där du kan leva drömlivet. Precis som namnet antyder så bjuder Mega Fortune på chansen att kamma hem en hel förmögenhet. Det här är en slot med progressiva jackpots, spännande spelande och lyxig design och ljud. De fem hjulen är fyllda av glamorösa symboler som omges av en diamantbeströdd ram. I bakgrunden kan man skymta palmträd och en yacht. Det är väldigt enkelt att spela, och du kan komma igång på tre enkla steg:

1. Ange hur många mynt du vill satsa, från 0,01 till 50, i din valda valuta.
  2. Välj din nivå, från 1-4. Nivån ändrar hur många mynt som satsas med den totala insatsen.
  3. Klicka på knappen med pilarna för att snurra på hjulen, eller använd auto-spel.

Mega Fortune har scatters, vilda jokrar och gratis spins. I grundläget så finns det inga andra specialfunktioner förutom dem.

Mega Fortune har sammanlagt 11 symboler. Bland dem är de mer värdefulla symbolerna en limousin, en klocka, en hög med pengar och en cigarr med cognac. De mindre värdefulla symbolerna är en uppsättning ringar som representerar esset, kungen, damen och knekten. Spelets wild är en lyxig yacht som kan ersätta alla andra symboler (förutom scatter-symbolen) för att skapa vinnande kombinationer. På tal om scatter: den symbolen ser ut som två champagneglas och en flaska bubbel. Symbolen med ordet ”BONUS” är såklart spelets bonussymbol.

Mega Fortune has en bonusfunktion som triggas när du samlar minst tre bonussymboler i en rad på en vinstlinje, som räknas från det vänstra hjulet. Det går endast att få ett bonusspel per snurr. När det händer så visas spelets lyckohjul. Du får snurra på hjulet och kan vinna pengar direkt eller komma ett steg närmre spelets jackpottar. Mer om dem alldeles strax.

Mega Fortunes gratis spins-funktion aktiveras genom att samla minst tre scatter-symboler på hjulen. Sedan får du välja en av dina scatters för att se hur många gratis spins du får, och vilken multiplikator. Du kan vinna upp till tio gratis spins och en multiplikator på 5X som gäller för alla vinster under omgången med gratis spins. Om du samlar minst två scatters på hjulen när du spelar med gratis spins så aktiveras ytterligare gratis spins eller en multiplikator som läggs till på den existerande multiplikatorn. Alltså bjuder spelets gratis spins på en hel del vinstchanser.

De progressiva jackpottarna är utan tvekan vad som gjort Mega Fortune till en så pass populär slot. De är: Mega, Major och Rapid. Varje gång du satsar så läggs en procentandel av insatsen till på den totala jackpotten, som växer hela tiden. Så hur gör man för att vinna den av de progressiva jackpottarna? Jo, varje gång du samlar minst tre bonussymboler så triggas spelets lyckohjul (eller Wheel of Fortune). Hjulet består i sin tur av tre hjul. Bonusspelet börjar med det yttre hjulet, som har olika belopp som skiljs av pilar som pekar inåt, mot nästa hjul. Tryck helt enkelt på stoppknappen och vänta på att hjulet stannar. Om det stannar på ett belopp så vinner du det, och omgången avslutas. Om det stannar på ett hjul så får du gå vidare till nästa hjul. På det andra hjulet finns det högre belopp och färre pilar, som pekar in mot det tredje hjulet. Dessutom finns det två platser på det andra hjulet som låter dig vinna Rapid-jackpotten. Om du lyckas komma hela vägen till det tredje hjulet så blir vinsterna ännu större – från 2 500 till 7 500 mynt. Det är det här hjulet som ger dig möjligheten att vinna Major-jackpotten. På det tredje hjulet finns det en enda pil, och om du har turen på din sida så stannar hjulet vid den. Då vinner du Mega-jackpotten och blir miljonär på direkten.

Spelet har totalt 25 vinstlinjer, och alla vinster skapas från vänster till höger.

Andelen som betalas ut till spelarna (RTP) är 96,40 %.

Mega Fortune är en slot med medelhög risk.

Mega Fortune är en spännande video-slot som bjuder på regelbundna vinster och ett fantastiskt utbud av vinnande kombinationer. Spelet blir ännu mer njutbart tack vare den upplyftande musiken som skapar rolig stämning. Det här är ett roligt spel med smakfull animering och smidig grafik. Den största fördelen med spelet är självklart de progressiva jackpottarna, men även om man inte vinner högsta pris så går det att kamma hem en hel del. Om inte miljoner så åtminstone tillräckligt för en trevlig semester.