Bonusrundor 3/5
Leverantör Quickspin
Lanseringsdag 2016
Återgå till spelare 96.04
Winning Lines 25
Bonusrundor Nej

Spinions Beach Party är en video-slot från Quickspin. Spelet har fem hjul och 25 vinstlinjer och tar sin inspiration från de söta små minionerna i Dumma mej-filmerna. Precis som namnet antyder så är de en slot-version av de roliga små varelserna från filmerna: Spins + Minions = Spinions. Nu är det dags för ett party på stranden med Spinions, som leker i sanden och ger dig sticky wilds, gratis spins och stora vinster!

Spinions - Funktioner

Spinions Beach Party utspelar sig på en exotisk strand med vackert blått vatten och skön skugga från palmerna. De söta och livliga Spinions-karaktärerna bjuder in till ett vilt sommarparty med fantastisk musik, goda drinkar och spännande vinster. Spelets grafik är levande och färgsprakande, och animeringarna passar fint, även om de inte är särskilt spännande. Och även om musiken är lätt medelmåttig så fungerar den väl nog. Innan du festar loss på stranden måste du ange din insats. Genom att klicka på knapparna på vardera sida av ”Total insats” så kan du ändra värdet på mynten du vill satsa, från 0,10 till 100. När du har gjort det kan du helt enkelt trycka på knappen med den runda pilen för att spela. I grundläget så är alla Spinions ”vilda”, och när du samlar minst två med ett enda snurr så blir de ”sticky” och du får ett re-spin. Processen med re-spins fortsätter tills det inte finns några fler Spinions-wilds på spelplanen. Sticky wild re-spins är den enda egentliga specialfunktionen i grundläget, även om det även finns en gratis spins-funktion. Mer om den alldeles strax.

Spinions Beach Party har tio huvudsakliga symboler plus en wild och en bonus scatter-symbol. De fem mest värdefulla symbolerna inkluderar en flaska champagne och ett antal frukt-cocktails. Champagneflaskan är den allra mest värdefulla symbolen och betalar ut åtta gånger insatsen när du samlar fem stycken på en vinstlinje. De mindre värdefulla symbolerna är spelkorten: esset, kungen, damen, knekten och tian. Spinions wild, som kan ersätta alla andra symboler förutom spelets scatter, betalar ut hela 20 gånger insatsen om du lyckas samla fem av symbolerna på en vinstlinje. Se till att du inte missar spelets bonus scatter-symbol. Den är enkel att se eftersom den är en neonskylt med orden ”Bonus Club”. I grundläget så kan spelets scatter visas på det första, tredje och femte hjulet, och du får tio gratis spins när du samlar tre stycken.

Spinions Beach Party har ingen specifik bonusomgång där man får snurra på ett hjul eller hitta gömda skatter. Den enda bonusen är som sagt funktionen med sticky wilds re-spins.

Som tur är så har Spinions en funktion med gratis spins som låter dig maxa vinsterna. Om du samlar tre Bonus Club-symboler var som helst på det första, tredje och femte hjulet så belönas du med tio gratis spins. Men funktionen som verkligen skiljer Spinions Beach Party från mängden är att alla wilds som samlas in med funktionen blir sticky och stannar på plats tills du har använd alla dina gratis spins. Tyvärr går det inte att trigga om gratis spins när du spelar en omgång med gratis spins, så du får nöja dig med de tio snurr du får. Det är synd att Quickspin inte lade lite mer krut på funktionen med gratis spins. Det hade varit bra med några multiplikatorer och chansen att vinna fler gratis spins.

Spinions Beach Party är inte länkad till en fast eller progressiv jackpot. Så om du hade hoppats på miljonvinster så är det här tyvärr inte rätt spel för dig.

Spinions Beach Party har sammanlagt 25 fasta vinstlinjer. Det går inte att justera hur många vinstlinjer man spelar med.

Den teoretiska andelen som betalas ut till spelarna (RTP) är 96,05 %.

Spinions Beach Party har en låg till medelhög risk. Det betyder att du kan förvänta dig fler mindre vinster, men som sagt bör du inte hoppas på att kamma hem storkovan här.

Som helhet är Spinions Beach Party roligt att spela och bjuder på en hel del underhållning. Men är det Quickspins bästa spel någonsin? Nej, knappast. Till skillnad från andra moderna slots så är Spinions Beach Party väldigt enkelt, vilket även betyder att det saknar det lilla extra. Dock är det absolut värt att prova på om du är sugen på enkelt och intressant spelande.