Aloha! Cluster Pays

Graphics 5/5
Sound 5/5
Återgå till spelare 96.42
Number Of Reels 6
Winning Lines

Aloha! Cluster Pays är en slot med tropiskt tema som ger dig känslan av att befinna dig på en av Hawaiis vackra öar. Spelet kommer från NetEnt och startar med musik och ljudet av Stilla havets vågor, vilket omedelbart inger en känsla av avslappning och kul. Aloha! Cluster Paus är en av nätets allra mest populära video-slots från NetEnt. Är du på jakt efter soligt kul och härlig spelupplevelse? Aloha! Cluster Pays bjuder på det och mycket, mycket mer. Nu tar vi en närmare titt på spelet!

Aloha Cluster Pays - Funktioner

När man spelar Aloha! Cluster Pays får man känslan av att befinna sig på en avslappnande, hawaiiansk ö, med lokal musik i bakgrunden, naturens sorl och vulkanen som skymtar i fjärran. Spelet har sex hjul och fem rader, plus ikoner som alla har ett hawaiianskt tema. Spelet har även ett intressant spelsätt, vilket är att man vinner genom att skapa grupper av symboler (eller kluster, som namnet antyder), istället för att hitta kombinationer på  vinstlinjer. Alltså gäller det att matcha symboler, och du behöver minst nio stycken för att vinna. Det är även möjligt att använda ”staplade” (eller stacked) symboler, som räknas som två symboler och som kan hjälpa dig att vinna, till exempel den staplade tiki-masken.

I grundläget finns det sju symboler: en kokosnöt, snäcka, tre olika tiki-masker, en ananas och tropiska blommor. Tiki-maskerna är de mest värdefulla symbolerna, och du vinner 10 000 gånger insatsen om du har turen på din sida och samlar 30 av dem i en grupp. De mindre värdefulla symbolerna är ananasen, kokosnöten, snäckan och blomman.

Även om Aloha! Cluster Pays inte har en specifik bonusomgång som de flesta slots (där man får snurra på hjul eller hitta skatter) så finns det ett antal funktioner som kan hjälpa dig att vinna mer. Spelets wild (eller joker) är en träkista med ett frågetecken. Den symbolen kan ses var som helst på hjulen och fungerar som en vanlig wild förutom att den förvandlar en intilliggande symbol för att skapa den mest värdefulla vinnande kombinationen. Aloha! Cluster Pays har även en annan riktigt bra funktion, vilket är ”sticky” re-spins. Med dem kan en vinnande kombination slumpmässigt bli ”sticky” och stanna på plats medans resten av symbolerna blandas igen för att ge dig chansen att skapa en större kombination och vinna mer.

Aloha! Cluster Pays erbjuder gratis spins som kan triggas när man samlar minst tre free spins-ikoner. Det är även möjligt att vinna ytterligare spins under omgången med gratis spins. I grundläget kan du samla tre gratis spins-symboler för att få nio spins. Fyra symboler ger dig tio spins, fem symboler betalar ut 11 spins och sex symboler ger dig hela 12 spins! I gratis spins-läget krävs det tre gratis spins-ikoner för att få ett ytterligare snurr, fyra för att få två extra, fem för att få tre fler och sex symboler för att få fyra extra gratis spins. Men det är inte allt! Med spelets ”symbol drop”-funktion under omgången med gratis spins så tas mindre värdefulla symboler bort, vilket ökar vinstchanserna. Som om det inte räckte så finns det även chansen att få ett ytterligare spin när man inte vinner på ett snurr – för chansen att snurra tills man vinner.

Aloha! Cluster Pays har en jackpot på 10 000 gånger insatsen om man lyckas fylla hela skärmen med 30 röda tiki-masker. Spelet har ingen progressiv jackpot.

Aloha! Cluster Pays använder inte vanliga vinstlinjer eftersom målet är att skapa vinnande grupper av symboler. När du spelar kan du istället välja hur mycket du vill satsa och vilken nivå du vill spela på.

Aloha! Cluster Pays har en andel som betalas ut till spelarna (RTP) på 96,42 %, vilket är standard för spel från NetEnt.

Aloha! Cluster Pays har medelhög risk eftersom det finns så många olika sätt att vinna på. Dessutom erbjuder spelet en hel del gratis spins och chansen att vinna fler spins, vilket ökar vinstchanserna.

Aloha! Cluster Pays är ett roligt spel med en vacker bakgrund. Det bjuder på en hel del vinstchanser med de olika vinnande kombinationerna plus på gratis spins och staplade ikoner, vilket skapar fler vinster oftare. Ännu en fördel med det här spelet är att man kan satsa så lite som 0,10 per spin – och ända upp till 200 per spin, vilket betyder att alla kan spela, oberoende av budget. Den roliga känslan och den spännande funktionen som låter dig skapa grupper av symboler på spelplanen gör det här till en favorit hos spelarna, och ett spel som man kan njuta av i timtal (och som bjuder på fina vinstchanser!).