Big Bad Wolf

Leverantör Quickspin
Lanseringsdag 2012
Återgå till spelare 97.34
Winning Lines 25

Förbered dig på ett sagolikt speläventyr med de tre små grisarna och den stora stygga vargen: Big Bad Wolf från Quickspin. Big Bad Wolf är en slot med 25 vinstlinjer och massvis av spännande funktioner. Nu kan du hjälpa de tre grisarna från sagan samtidigt som du samlar på dig vinster. Gör dig redo att pusta och frusta och vinna!

Big Bad Wolf - Funktioner

Så snart du öppnar Big Bad Wolf så kommer ögonen att dras till den snygga grafiken med otrolig detaljrikhet. Bakom hjulen sträcker sig ett vackert landskap och du kan även se en liten vagn med äpplen som påminner om att du befinner dig i sagornas värld. Det är riktigt enkelt att spela Big Bad Wolf. Ange bara din insats och tryck på knappen för att snurra. Insatsen gäller för alla vinstlinjer, och det går även att använda auto-spel. I grundläget finns det ett par funktioner som du kan använda:
Svepande symboler – Efter varje vinnande snurr så blåser de vinnande symbolerna bort från hjulen och ersätts av nya symboler som kan skapa fler kombinationer. Processen fortsätter tills det inte finns några fler vinande kombinationer, då avslutas omgången. Funktionen fungerar precis som kaskad-funktionen som många andra slots använder.
”Vilda” grisar – Grisarnas symboler är inte vilda (eller wild) som standard, men efter ett visst antal vinnande snurr så kan varje gris bli en wild. Den första grisen blir en wild efter två vinnande snurr, nästa efter ytterligare två vinnande snurr i rad, och den tredje blir en wild efter två ytterligare vinnande snurr i rad. Funktionen fungerar med de svepande symbolerna. Det betyder att om du får sex vinnande snurr i rad så blir alla tre grisar wilds. Du kan se hur det går i det övre högra hörnet, där du kan se de tre grisarna. Ljusen ovanför varje gris lyser upp efter varje vinst. När det inte finns några fler vinnande kombinationer så återställs funktionen. Vi bör även nämna snabbspel-funktionen som kan slås på eller stängas av. Den är användbar eftersom det tar ett par sekunder för spelet att ersätta symboler från vinnande kombinationer. Det saktar ner spelet märkbart, vilket kan vara irriterande. Dock snabbar funktionen även på hjulen när de snurrar, vilket betyder att de verkar stanna direkt när man har tryckt på knappen för att spela – som att de inte snurrar alls. Med tanke på allt jobb Quickspin har lagt på grafiken och animeringarna så vore det bra om man kunde se hjulen snurra, även när man använder snabbspel-funktionen.

Big Bad Wolf har fyra symboler med medelhögt värde: de tre grisarna och vad som ser ut som en leksaksgris. De mindre värdefulla symbolerna är tian, knekten, damen, kungen och esset. Det finns även ett antal specialsymboler, inklusive bikupan som är spelets wild och som kan ersätta alla andra symboler förutom spelets scatter och gratis spins-symbol. De andra specialsymbolerna är den stora stygga vargen (scatter) och fullmånen, som du behöver samla för att aktivera Blås omkull huset-funktionen.

Bonusomgången i Big Bad Wolf kallas för Blås omkull huset-funktionen, och precis som namnet antyder så ska vargen blåsa omkull husen. För att aktivera funktionen gäller det att samla fullmåne-symbolerna. När du har tre av dem så blåser vargen omkull trähuset och ger dig två extra spins. Om du lyckas samla sex mån-symboler så blåser vargen omkull tegelhuset och ger dig två extra spins med en multiplikator på 2X på följande vinster.

När det kommer till slots så är gratis spins ett måste, så självklart har Big Bad Wolf en funktion för det. När du samlar minst tre scatters (vargar) så får du tio gratis spins. Du kan även vinna tio extra gratis spins om du samlar tre ytterligare scatters.

Big Bad Wolf har ingen fast jackpot och är inte heller länkat till en progressiv jackpot. Om du vill kamma hem stora vinster gäller det därför att använda alla spelets funktioner.

Spelet har 25 fasta vinstlinjer. Som vi redan nämnt så gäller insatsen för alla vinstlinjer, så det går inte att ändra hur många vinstlinjer man spelar med eller hur mycket man vill satsa per linje.

Big Bad Wolf har en andel som betalas ut till spelarna (RTP) på 97,30 %.

När det kommer till spelets risk så finns det ett antal olika besked. Många säger att Big Bad Wolf har medelhög risk, men vi har själva provat på spelet och skulle säga att det har hög risk.

Big Bad Wolf är ännu en fantastisk slot från Quickspin och ett spel med en bra balans mellan story, funktioner, animering och ljudeffekter. Om du vill vinna stort så bör du inte fokusera alltför mycket på vinstlinjerna, utan istället på spelets gratis spins. Som helhet är det här ett riktigt bra spel. Vårt enda klagomål är gällande hastigheten i normalläge jämfört med ”Fast Play”.