Leverantör Big Time Gaming
Lanseringsdag 2017
Återgå till spelare 95.67
Number Of Reels 6
Winning Lines 4096
Bonusrundor Nej

Danger High Voltage är en skapelse från Big Time Gaming, som är välkända för sina Megaways™-slots. Det här är ett levande, sprakande spel med sex hjul och 4 096 sätt att vinna på tack vare Megaways-funktionen. Big Time Gaming är riktigt bra på att skapa kvalitetsslots som är både snygga och underhållande, och Danger High Voltage är ännu ett sådant spel. Då ska vi ta en närmare titt på vad det har att erbjuda.

Danger! High Voltage - Funktioner

Danger High Voltage är ett spel med disco-tema som man både kan se och höra från sekunden spelet startas. Musiken passar riktigt bra, och man kan höra publiken jubla i bakgrunden, vilket skapar en skön känsla. En sak som vi märkte när vi öppnade spelet i datorns webbläsare är att själva spelplanen är ganska liten. Big Time Gaming verkar ha fokuserat lite väl mycket på bakgrunden snarare än hjulen. Det är inte hela världen, men det är anmärkningsvärt eftersom hjulen vanligtvis tar upp större delen av utrymmet. Det är enkelt att komma igång. Ange bara din insats och tryck på knappen för att spela. När du kommer igång med snurrandet finns det ljudeffekter när hjulen snurrar och stannar (som vanligt), men det bjuds inte på några specialeffekter. Danger High Voltage har dock två olika gratis spins-bonusar att välja mellan. Mer om dem alldeles strax. I spelet finns det även två wild-funktioner som hjälper dig att maxa vinsterna. Den första av dem kallas för WILD FIRE. Den tar upp ett helt hjul och fungerar som en joker som kan ersätta alla andra symboler förutom spelets scatters. Den andra wild-funktionen kallas för WILD ELECTRICITY. Den funktionen fyller även den ett helt hjul och fungerar som en wild, men ger dig dessutom en multiplikator på 6X på eventuella vinster. Båda typerna av wilds kan ses på det andra till femte hjulet.

Danger High Voltage har tio symboler plus en scatter. De mindre värdefulla symbolerna är esset, kungen, damen, knekten, tian och nian. Den mest värdefulla symbolen är dödskallen, som betalar ut 25 gånger insatsen när du samlar sex stycken av dem. Alla kombinationer skapas från vänster till höger. Spelets scatter är ett hjärta med en krona och belönar dig med vinster när du samlar minst tre stycken var som helst på hjulen. Om du samlar sex scatters vinner du hela 100 gånger insatsen. Dessutom triggar minst tre scatters funktionen med gratis spins.

Spelet har ingen separat bonusomgång eller bonusfunktion där man får snurra på hjul eller välja objekt. Istället så kan du få gratis spins och använda ett par unika funktioner. Så även om det är roligt med bonusspel så kompenserar Danger High Voltage för det med gratis spins och funktioner.

När du samlar minst tre scatters på hjulen så får du chansen att välja mellan de två olika gratis spins-funktionerna i Danger High Voltage.
Helvetets portar gratisspel: Med den här funktionen får du sju gratis spins. Dessutom blir en av symbolerna en ”sticky wild” under omgången med gratis spins. Om du har turen på din sida kan du vinna ännu fler gratis spins under omgången. Då behöver du samla fyra sticky wilds på ett hjul, vilket belönar dig med tre eller fler gratis spins.
Högspänning gratisspel: Den här funktionen ger dig 15 gratis spins. Det finns en High Voltage-wild (eller högspännings-wild) som kan visas på det andra till femte hjulet och som multiplicerar intilliggande vinster från 11X till 66X. Vinsterna multipliceras med den markerade multiplikatorn. Du kan även vinna ytterligare 15 gratis spins om du samlar tre scatters under gratisspelet.

Danger High Voltage har ingen fast jackpot och är inte heller länkad till en progressiv jackpot. Även om du lyckas samla de mest värdefulla symbolerna så blir det inga miljonvinster. De största priserna i spelet kommer från gratis spins och multiplikatorer.

Vinstlinjer är så passé. Under den senaste tiden så har trenden istället varit att slots har fasta kombinationer eller sätt att vinna på, vilket är precis vad Danger High Voltage gör med Megaways-funktionen och 4 096 sätt att vinna på.

Danger High Voltage har en andel som betalas ut till spelarna (RTP) på 95,67 %. Det är standard för den här typen av slot, som vanligtvis ligger på runt 96 %. Även om det inte är en rekorderlig RTP så är spelet fortfarande populärt hos spelarna.

Det här är en slot med hög risk, så det gäller att hålla ett öga på saldot och ta det varsamt tills de stora vinsterna rullar in.

Danger High Voltage är en bra slot med intressanta funktioner. Det går smidigt att spela och animationerna fungerar fint. Är det här Big Time Gamings bästa slot någonsin? Nej, men den är definitivt värd att prova på.