Diamond Mine

Leverantör Blueprint Gaming
Återgå till spelare 96.4
Winning Lines 25

Även om gruvarbete kanske inte är det första temat man kommer att tänka på när det kommer till slots så erbjuder det i själva verket utrymme för både kreativitet och unikt spelande. Diamond Mine är en slot från Big Time Gaming (licensierad till Blueprint Gaming) som är ett bra exempel på det. Dels så har spelet smarta funktioner, och dels en ovanlig, extra rad med symboler. Dessutom kan du spela med sex ”kaskad”-hjul som drivs av MegaWays-tekniken som ger dig olika sätt att vinna med varje snurr. Nu ska vi ta en närmare titt på Diamond Mines funktioner och ta reda på varför spelet blivit så pass populärt.

Diamond Mine - Funktioner

Diamond Mine är en video-slot med sex hjul och sju rader som har en stil som påminner om tecknad film och som bjuder på en smak av den gamla vilda västern. För att verkligen skapa rätt atmosfär spelas det även western-musik i bakgrunden. Spelet är ett samarbete mellan Blueprint Gaming och Big Time Gaming med ett enkelt gränssnitt som gör det här till en slot som är riktigt lätt att lära sig. Hjulen är såklart gjorda av sten och visas mot en gruva i bakgrunden, där du även kan skymta öknen och kaktusar. På hjulen finns det kort från nior till ess samt verktyg för gruvarbete och en glad, skäggig gruvarbetare med en diamant i handen. Som sagt är det enkelt att spela, och allt du behöver göra är att använda kontrollen på höger sida av skärmen för att ange din insats. I skärmens nedre del hittar du en kontrollpanel som låter dig ändra inställningar för spelet och visar din aktuella insats, dina tidigare vinster och ditt saldo, så att du får en enkel översikt. Spelet har inte de vanliga, snurrande hjulen som man brukar se i spelautomater, utan istället en ”kaskad”-funktion. När du skapar en vinnande kombination så tas symbolerna i den bort och ersätts av nya ikoner. Så länge det finns en vinnande kombination så fortsätter processen, och du får chansen att skapa fler vinster. Du bör även hålla ett öga på tunnorna med dynamit som slumpmässigt kan visas på hjulen och som förvandlas till andra symboler.

Spelet har fyra värdefulla symboler som skapar de högsta vinsterna och som du bör spana efter: en säck guld, en korsad hacka och spade, en lampa, en skäggig gruvarbetare och en stor diamant. Av dem så är det självklart diamanten som är den mest värdefulla symbolen. Om du samlar två, tre, fyra, fem eller sex diamanter på intilliggande hjul så vinner du två, fem, tio, 25 eller 50 gånger insatsen. Det finns även kort som är mindre värdefulla symboler: nian, tian, knekten, damen, kungen och esset, men du kan vinna även med dem. Dynamiten är wild-symbolen i Diamond Mine och kan ersätta alla andra symboler (förutom säcken med guld som är spelets scatter) för att skapa vinnande kombinationer.

Hur stort hjulet än är så gäller det alltid att hålla ett öga öppet och spana efter tunnan med dynamit. När den symbolen exploderar så förvandlas den till en annan symbol (men aldrig till gratis spins eller spelets scatter). Om du samlar en grupp matchande symboler så betyder det att du kan trigga en vinst med en oväntad bonuskombination.

Funktionen som gör att du gång på gång kommer att vilja komma tillbaka till Diamond Mine är dess gratis spins. Funktionen aktiveras när du samlar minst fyra säckar med guld med ett enda spin. Då får du 12 gratis spins, plus fem extra spins för varje ytterligare scatter som du samlar. Varje gång du skapar en vinst och använder ”kaskad”-funktionen med gratis spins så ökas multiplikatorn med ett steg. Multiplikatorn har ingen gräns, så om du vinner flera gånger i raden så kan du kamma hem storkovan med Diamond Mine. Dessutom finns det en speciell gratis spins-scatter för att boosta dina gratis spins, vilket är säcken med guld. När du samlar tre säckar får du fem extra gratis spins, och om du samlar fyra säckar får du tio extra gratis spins.

Diamond Mine har ingen fast jackpot och är inte heller länkad till en progressiv jackpot. Dock bör alla bonusar och gratis spins mer än väl kompensera för det.

Spelet har inga vanliga vinstlinjer, utan erbjuder istället 117 649 olika vinnande kombinationer med hjälp av Megaways-tekniken.

Diamond Mine har en teoretisk andel som betalas ut till spelarna (RTP) på 96,43 %.

Det här är ett spel med medelhög risk som erbjuder en bra balans med mer sällsynta stora vinster och större chanser att vinna mindre belopp.

Diamond Mine må vara ett relativt enkelt spel när det kommer till dess design, men det är fortfarande mycket roligt att spela. Det är en levande slot som bjuder på utmärkta bonusfunktioner, ökande multiplikatorer, ”kaskad”-funktionen och gratis spins som låter dig vinna stort.