Divine Fortune

Graphics 5/5
Sound 5/5
Entertainment 5/5
Återgå till spelare 96.6
Winning Lines 20

Divine Fortune är en skapelse från NetEnt som lanserades år 2017. Det här är en slot med fem hjul och 20 vinstlinjer, plus enastående grafik och design som inspirerats av grekisk mytologi. Divine Fortune bjuder på chansen att vinna stort, och en riktigt bra andel som betalas ut till spelarna! För att göra spelandet ännu mer spännande har Divine Fortune en progressiv jackpot, så om du är på jakt efter den största vinsten så har du hittat helt rätt. Nu ska vi ta en närmare titt på alla funktioner som Divine Fortune erbjuder.

Divine Fortune - Funktioner

Så snart du öppnar Divine Fortune så kommer du att märka det grekiska temat, med statyerna på vardera sida av hjulen, symbolerna på hjulen och den himmelska bakgrundsmusiken. Ovanför hjulen kan du se de olika progressiva jackpottarna som du får chansen att vinna. Divine Fortune är en slot med fem hjul, tre rader och 20 fasta vinstlinjer. Precis som med de flesta slots från NetEnt kan du ange värdet på mynten du satsar, från 0,01 till 0,50. Spelet har även ett antal enastående funktioner som hjälper dig att maxa vinsterna. Först av allt finns det ”Falling Wild Re-spins”. När en wild-symbol syns på hjulen så betalas alla vinnande kombinationer ut, och alla wilds flyttas ett steg nedåt. Där stannar de tills hjulen snurrar igen. Sedan betalas nya kombinationer ut. Processen upprepas tills det inte finns några wilds kvar på hjulen. Då får du ett sista re-spin. Om du då får en wild så startas processen om igen. Du kan trigga gratis spins och bonusspelet som ger dig chansen att vinna jackpotten med Falling Wild Re-spin-funktionen. Nästa viktiga funktion är ”Wild on Wild”-funktionen. Hur fungerar den? Jo, i grundläget och under omgången med gratis spins så aktiveras den när en wild-symbol landar bakom en ”Falling Wild”. Då expanderar wild-symbolen över hela hjulet, och processen med ”Falling Wild” startas. Divine Fortune har även ett bonusspel för att vinna jackpotten plus gratis spins. Mer om det alldeles strax.

Symbolerna i Divine Fortune är relativt enkelt utformade, men de ser fantastiska ut och du kan direkt se hur de passar det grekiska temat. En symbol som vi verkligen gillar är Medusa, som är spelets mest värdefulla symbol. De andra symbolerna som du kan vinna med är ett lejon, en minotaur och en örn. De mindre värdefulla symbolerna är esset, kungen, damen och knekten. Pegasus är spelets wild och Zeus blixt är gratis spins-symbolen. Det finns även guldmynt med Pegasus på som triggar bonusfunktionen.

Bonusspelet som låter dig vinna Divine Fortune-jackpotten triggas när du samlar minst tre guldmynt i grundläget eller i läget med ”Falling Wilds Re-spins”. De insamlade bonussymbolerna placeras slumpmässigt ut på hjulen innan jackpot-bonusomgången påbörjas. Alla symbolerna får ett slumpmässigt värde från 10X till 200X insatsen. Nedan kan du läsa mer om jackpot-bonusspelet.

Bonusen med gratis spins aktiveras om du samlar minst tre gratis spins-symboler var som helst på hjulen (det är symbolen med en hand och en blixt där det står Free Spins). För tre symboler får du fem gratis spins. Fyra symboler ger dig åtta gratis spins och fem symboler ger dig 12 gratis spins. Under omgången med gratis spins så blir alla wilds som landar på hjulen till ”Wild on Wild”, vilket betyder att hela hjulet de landat på blir täckt av wilds.

Divine Fortune erbjuder hela tre progressiva jackpots. När du samlar minst tre guldmynt så aktiveras jackpot-spelet. Då läggs mynten slumpmässigt ut på hjulen (som vi beskrev ovan) och stannar på plats under hela omgången. Du startar omgången med tre gratis spins, och alla spins under jackpot-omgången är gratis. När minst en bonussymbol landar på hjulen så återställs antalet spins till tre, och bonussymbolen/bonussymbolerna ligger kvar på hjulen. Processen fortsätter tills det inte finns några spins kvar (de återställs varje gång en bonussymbol landar på hjulen). Baserat på bonussymbolerna på hjulen så kan du vinna:
Minor Jackpot – Om du skapar en hel rad från vänster till höger så vinner du 20 gånger insatsen som användes för att aktivera jackpot-bonusspelet.
Major Jackpot – Skapa två hela rader från vänster till höger för att vinna 100 gånger insatsen som användes för att aktivera jackpot-bonusspelet.
Mega Jackpot – Om alla tre raderna är fyllda av bonussymboler så vinner du mega-jackpotten. Kom ihåg att ju mer du satsar desto större odds får du att vinna spelets Mega Jackpot

Divine Fortune har 20 fasta vinstlinjer.

Spelet har en andel som betalas ut till spelarna (RTP) på 96,59 %.

Divine Fortune är ett spel med medelhög risk. Det är svårt att avgöra när man kommer att trigga funktionerna eller bonusarna, men när man väl gör det kan man kamma hem större vinster, eller till och med en jackpot.

Divine Fortune är en spännande slot med fantastiska funktioner och lönsamma, progressiva vinster. Det är roligt och spännande att spela, särskilt när man kommer till jackpot-bonusspelet och hjärtat klappar lite snabbare varje gång man får en bonussymbol och kommer ett steg närmre spelets Mega Jackpot. NetEnt har levererat ett riktigt bra spel med finslipad, modern grafik och animering.