Sound 5/5
Entertainment 4.7/5
Leverantör Big Time Gaming
Återgå till spelare 96.82
Number Of Reels 6
Winning Lines 117649

I den här recensionen ska vi bege oss ända till Mexiko för att ta en titt på en av Big Time Gamings bästa slots: Extra Chilli. Det här är ett actionpackat spel som utspelar sig på Mexikos myllrande gator, och du kommer att kunna insupa en levande marknadsplats och lukta på all mat som säljs där. De färgsprakande hjulen omges av lökar, paprikor och chilifrukter som ger spelet lite extra hetta. Är du redo att spela? Snurra på hjulen, samla på dig de färgade chilifrukterna och förbered dig på kryddstarka vinster!

Extra Chilli - Funktioner

Extra Chilli har ett glödhett, mexikanskt tema och är en av Big Time Gamings allra mest innovativa slots. Spelet har byggts med märkets Megaways-teknik, som varierar antalet sätt man kan vinna på med varje snurr. Som mest kan man vinna på hela 117 649 sätt. Varje gång du snurrar så ändras antalet rader, men det finns även en ytterligare rad under det andra, tredje, fjärde och femte hjulet. Det betyder att antalet möjliga vinnande kombinationer ändras varje gång man snurrar. Du kan se hur många sätt det finns att vinna på ovanför hjulen. När du hittar en vinnande kombination så tas symbolerna i den bort från spelplanen, och nya symboler läggs ut. Den processen fortsätter tills det inte finns några fler vinnande kombinationer. Spelet har även en unik funktion som kallas för “Feature Drop™”. Istället för att vänta på gratis spins så kan du köpa dem när som helst. Då visas ett pris med en knapp, och när du trycker på den så dras kostnaden från ditt saldo och dina gratis spins börjar. Under en vanlig omgång kan du även bli belönad med slumpmässiga guldmynt som gör spelets gratis spins billigare. Om du samlar tillräckligt många guldmynt så blir spelets gratis spins faktiskt gratis, och startar då automatiskt.

Som vi redan nämnt så utspelar sig spelet på en mexikansk marknadsplats. De mindre värdefulla symbolerna är spelkort från 9 till ess, men de mer värdefulla symbolerna matchar temat helt och är fyra kristall-chilis i olika färger. De viktigaste symbolerna är de vackert designade chilifrukterna som erbjuder stora vinster. Bland dem är den lila chilin allra mest värdefull, eftersom den multiplicerar din insats två, fem, tio, 25 eller 50 gånger när du samlar två, tre, fyra, fem eller sex av dem. Spelets wild är fyrverkeri-symbolen, som kan ersätta andra symboler för att skapa vinnande kombinationer.

Även om Extra Chilli inte har en specifik bonusomgång så använder spelet HETA gratis spins som du kan läsa mer om nedan, och som många spelare ser som en bonus.

Om du vill aktivera omgången med gratis spins i Extra Chilli så behöver du samla bokstäverna H-O-T var som helst på hjulen. Då får du ett gratis spins-hjul. Du kan välja att få åtta gratis spins som standard, eller så kan du snurra på hjulet och satsa för att få chansen att få fler spins. Varje gång du lyckas med det så får du fyra extra spins. Du kan fortsätta att satsa på fler spins, men kom ihåg att då riskerar du alla spins du redan har.

Extra Chilli har ingen specifik jackpot, och är inte heller länkad till en progressiv jackpot.

En av höjdpunkterna med att spela Extra Chilli är alla de olika vinstlinjerna. Vanligtvis så har slots ett fast antal vinstlinjer, men med Megaways-funktionen så ändras hjulen och ger dig upp till hela 117 649 sätt att vinna på.

Andelen som betalas ut till spelarna (RTP) varierar från 96,15 % till 96,82 % beroende på vilken strategi som används. Andelen är vad man kan förvänta sig från den här typen av slots.

Om du är tålmodig och vill ta en större risk för att få chansen att vinna mer så kommer Extra Chilli att passa som handen i handsken. Det är ett spel med hög risk, och som kan belöna dig med upp till 20 000 gånger insatsen för varje snurr!

Även om spelets tema är innovativt och snyggt utfört så tycker vi att Big Time Gaming borde ha gett spelet lite mer mänsklighet för att göra det mer levande. Men det betyder inte att spelet inte är intressant. Extra Chilli bjuder på spännande action med varje spin, och de olika antalen vinstlinjer ökar spänningen. Om du vill spela med hög risk och är tålmodig nog att vänta på stora vinster så kan det här heta spelet bli riktigt lönsamt.