Fairytale Legends: Mirror Mirror

Återgå till spelare 96.48
Winning Lines 243

Spelutvecklaren NetEnt har än en gång slagit på stort, med den tredje delen av deras populära serie Fairytale Legends som hämtar sin inspiration från sagornas värld – Fairytale Legends: Mirror Mirror. Först släppte de sin version av Rödluvan, som sedan följdes av Hans & Greta, och nu är det Snövits tur att ta sin plats i rampljuset. Då ska vi bege oss in i deras sagovärld och se vad Fairytale Legends: Mirror Mirror har att erbjuda.

Fairytale Legends: Mirror Mirror - Funktioner

Så snart spelet startar kan du se att du har kommit till helt rätt plats: grafiken och känslan är precis vad man förväntar sig med en saga som Snövit, och de subtila och smakfulla animationerna passar temat perfekt. Spelets hjul är genomskinliga och visas framför en sagolik bakgrund med en förtrollad skog, med ett palats i bakgrunden och den söta prinsessan (Snövit) som står bredvid hjulen. Precis som alla NetEnts slots så erbjuder spelet 243 sätt att vinna på. Det betyder att du bara behöver välja din insats, från 0,01 upp till 1 mynt, ange din nivå, från 1 till 10, och börja spela. När du använder max insats kostar det 100 mynt per snurr.I grundläget så går det att använda spelets re-spins plus tre slumpmässiga funktioner: Fairy Magic Spin, Fairy Surprise och Fairy Mirror.
Fairy Magic Spin – När den här funktionen aktiveras så läggs fem till sju symboler med medelhögt värde (förutom spelets logga) till på spelplanen under ett snurr.
Fairy Surprise – Den här slumpmässiga funktionen kan endast aktiveras efter ett snurr utan vinst i grundläget. En symbol med medelhögt värde väljs slumpmässigt, och alla de mindre värdefulla symbolerna på hjulen förvandlas till den valda symbolen tills det skapar en vinnande kombination.
Fairy Mirror – Den här funktionen lägger slumpmässigt ut en spegel-symbol i mitten av det tredje hjulet, vilket triggar Mirror re-spin.
Mirror re-spin – Spegelsymbolen, som endast kan ses på det tredje hjulet, förvandlas med hjälp av den här symbolen till prinsessan eller till drottningen. När den har gjort det så stannar den på plats och du får snurra igen.

Som du kan se så bjuder spelets grundläge på en hel del funktioner – och vi har inte ens tittat på bonusen eller alla gratis spins än!

Förutom att hon finns på plats för att hjälpa dig att snurra på hjulen så är prinsessan även en av de vinnande symbolerna i Fairytale Legends: Mirror Mirror. Den mest värdefulla symbolen är spelets logga, som betalar ut hela 150 mynt när du samlar fem stycken. Drottningen är även hon en av de vinnande symbolerna, likaså en juvel och en lykta. De mindre värdefulla symbolerna är nian, tian, knekten, damen, kungen och esset. En symbol som du bör hålla ögonen öppna och spana efter är smyckeskrinen i guld som triggar olika bonusomgångar och omgångar med gratis spins.

Fairytale Legends: Mirror Mirror har tre specialfunktioner som gör det här till ett ännu roligare spel. Det första du behöver göra för att trigga en bonusomgång är att samla tre smyckeskrin i guld på hjulen. Dock går det även att slumpmässigt aktivera bonusfunktionen i grundläget, efter ett snurr utan vinst. Guldskrinen kan endast ses på det första, tredje och femte hjulet. När du samlar tre stycken så får du välja ett av dem, som visar om du vunnit Mining-bonusen, gratis spins eller mynt (Coin Win).
Mining Bonus – Den här funktionen utspelar sig i en gruva där du kan se nio färgade kristaller som ska samlas in (en åt gången). Varje kristall gömmer på ett antal mynt och belönar dig med en vinst på 50 till 500 mynt multiplicerat din aktuella insats (per kristall). Omgången avslutas antingen när alla kristaller har samlats in eller när hackan går sönder. För att se till att du alltid vinner något så kan hackan endast gå sönder när du har valt den tredje kristallen.
Gratis spins – Belönar dig med tio gratis spins.
Mynt (Coin Win) – Den här funktionen ger dig ett antal mynt som motsvarar din aktuella insats multiplicerat med 15.

Om du väljer gratis spins-funktionen från en av guldskrinen så får du tio gratis spins. När du spelar med gratis spins får du även chansen att aktivera Mirror re-spins om du samlar minst en spegelsymbol på det första, andra eller tredje hjulet. Det går inte att vinna ytterligare spins under omgången med gratis spins.

Tyvärr har Fairytale Legends: Mirror Mirror ingen fast eller progressiv jackpot. Men med alla specialfunktioner så finns det ändå möjligheten att vinna riktigt stort.

Fairytale Legends: Mirror Mirror har inga vinstlinjer, utan använder istället NetEnts 243 sätt att vinna på.

Den teoretiska andelen som betalas ut till spelarna (RTP) är 96,48 %.

Det här är en slot med medelhög risk, så du får chansen att regelbundet trigga specialfunktionerna och kamma hem vinster.

Fairytale Legends: Mirror Mirror är en ruskigt snygg slot med enastående grafik och ljudeffekter, plus riktigt bra animering. Det är dessutom väldigt enkelt och underhållande att spela. NetEnt har skapat en väldigt bra, balanserad slot som är – och som kan göra dig till – en vinnare. Om du gillade de andra spelen i serien Fairytale Legends kommer du att älska Fairytale Legends: Mirror Mirror.