Guns N’ Roses

Graphics 5/5
Entertainment 5/5
Lanseringsdag 2016
Återgå till spelare 96
Winning Lines 20

Om du gillar hårdrock kommer du att älska Guns N’ Roses video-slot från NetEnt, och alla vinstmöjligheter som det bjuds på. Vad som verkligen är imponerande är hur mycket krut spelets designers lagt på att efterlikna det ikoniska bandets energi, stil och känsla. Det här är alltså en riktigt rockig upplevelse i nytt format – med fem hjul och 20 vinstlinjer. Då är det dags att rocka loss och se vad Guns N’ Roses har att bjuda på.

Guns N' Roses - Funktioner

När spelet laddas kommer du direkt att kunna se att det här blir en spelupplevelse utöver det vanliga. Introt kickar igång adrenalinet och du får njuta av bandet på scenen och den ikoniska musiken i bakgrunden. Spelet utspelar sig på en Guns N’ Roses- spelning, och specialeffekterna och ljussättningen får det att kännas som att man är på en riktig konsert. Du får se publiken njuta av musiken och lyssna på ett urval av Guns N’ Roses största hits. I det nedre vänstra hörnet kan du klicka på listan som låter dig välja låtar som: Welcome to the Jungle, Sweet Child O’ Mine, Paradise City, November Rain och Chinese Democracy. Utöver den rockiga atmosfären så bjuder spelets fem hjul, tre rader och 20 fasta vinstlinjer även på massvis av spännande action. Du kan ange din insats och värdet på mynten som du satsar per omgång. Bland spelets många funktioner hittar du expanderande wilds, wilds som kan ersätta andra symboler, spelets Solo Multiplier, Appetite for Destruction-wild, bonussymboler och ett bonushjul, bonusspelen Crowd Pleaser och Encore Free Spins plus ännu mer. I grundläget så kan du använda funktionerna Legend Spins, Solo Multiplier och spelets Apetite for Destruction Wild.
Legends Spins – Den här funktionen triggas slumpmässigt och skapar en staplad wild med det första snurret och sedan två re-spins med två staplade wilds. Med re-spin nummer ett så täcks det tredje hjulet med en staplad wild, och med re-spin nummer två så täcks det första och femte hjulet med staplade wilds. Spelets tredje re-spin gör så att det andra och fjärde hjulet blir fyllda med staplade wilds.
Solo Multiplier – Det här är en intressant funktion som fungerar genom att slumpmässigt ge dig en multiplikator från 4X till 10X på en vinnande linje med minst tre matchande symboler. Alla vinnande linjer för det aktuella snurret multipliceras med multiplikatorn.
Appetite for Destruction Wild – Det här är en wild som täcker delar av hjulen i ett kors som läggs ut slumpmässigt och som kan visas helt eller delvis på hjul tre. Det här är en wild som kan ersätta alla spelets vanliga funktioner. Dock går det inte att aktivera andra funktioner när Appetite for Destruction har triggats.

Guns N’ Roses har fem premium-symboler som inkluderar de tre stjärnorna från bandet: Axl Rose, Slash och Duff McKagan. Av dem så är Axl Rose den mest värdefulla symbolen och betalar ut 750 mynt när du matchar fem stycken. De andra två premium-symbolerna ser ut som plektrum med bilder från bandets album. Spelets mindre värdefulla symboler är esset, kungen, damen, knekten och tian. De andra symbolerna inkluderar spelets wild, vilket är den ikoniska Guns N’ Roses-loggan, som kan expandera över hela hjul. Det går även att dra nytta av bonushjulet och Encore free spins-symbolerna som triggar spelets specialfunktioner.

Guns N’ Roses har tre bonusfunktioner: Encore Free Spins, Crowd Pleaser-bonusspelet och Coin Wins. När tre bonussymboler visas var som helst på det första, tredje och femte hjulet så aktiveras bonushjulet. Då får du klicka på stopp-knappen för att se vilken funktion som aktiveras. Du kan vinna minst 200 mynt och max 600 mynt, som sedan multipliceras med den aktuella nivån. Alltså finns det chanser att kamma hem rejäla vinster. Crowd Pleaser-bonusen spelas på en skärm där du får välja bland åtta instrument. Du får välja ett visst antal gånger, och varje gång får du ett slumpmässigt pris. Det går även att vinna ytterligare chanser att välja fler instrument plus att aktivera tio Encore Free spins.

Spelets Encore Free Spins-funktion ger dig tio gratis spins när den aktiveras. Under omgången med dem så visas en symbol som representerar en medlem i bandet och som skapar staplade wilds på det andra, tredje eller fjärde hjulet för varje spin. Den symbolen fungerar sedan som en wild på de andra hjulen. Gratis spins spelas med samma insats som omgången som aktiverade Encore Free Spins-funktionen. Det går inte att vinna fler gratis spins när funktionen har aktiverats.

Guns N’ Roses har ingen fast jackpot och är inte heller länkad till en progressiv jackpot. Men som du säkert kan ana så går det ändå att vinna stort med alla de olika funktionerna, gratis spins och bonusomgångar.

Guns N’ Roses spelas med 20 fasta vinstlinjer och tio olika nivåer av satsningar.

Spelet har en teoretisk andel som betalas ut till spelarna (RTP) på 96,98 %.

Guns N’ Roses är en slot med hög risk, men med alla de olika bonusarna och sätten att vinna på så går det att bygga upp saldot mellan vinsterna.

NetEnt har verkligen slagit på stort med Guns N’ Roses video-slot och har lyckats fånga det ikoniska bandets känsla och look. Genom att kombinera det allra bästa inom slot-teknik med bilder och videor av legendariska Guns N’ Roses så har de skapat ett levande och underhållande spel som alla musikälskare kommer att gilla, oberoende av om de är hårdrockare eller inte. Spelet bjuder på smidiga kontroller, knivskarp grafik, fantastisk musik och massvis av bonusfunktioner.