Lost Relics

Återgå till spelare 96.3
Winning Lines 20

Nu är det dags att släppa loss din inre Indiana Jones med en fantastisk slot från NetEnt. Lost Relics för med dig på ett spännande, arkeologiskt äventyr, på jakten efter uråldriga skatter och enorma vinster. Spelet utlovar episkt spelande och stora vinster, men lever det upp till sitt löfte? Läs vidare för att ta reda på det!

Lost Relics - Funktioner

Lost Relics är en slot från NetEnt som spelas på fem hjul med fem rader och NetEnts ”Cluster Pays”-system. Hur fungerar det? Jo, det gäller att skapa grupper av symboler istället för de vanliga raderna på vinstlinjer. När du samlar sex matchande symboler i vågräta eller lodräta linjer så blir det en vinnande grupp. Det går även att skapa flera grupper samtidigt – då betalar de ut separata vinster enligt vinsttabellen. Det är enkelt att spela: allt du behöver göra är att ange hur många mynt du vill satsa och trycka på knappen för att snurra på hjulen. Det här är en slot som är fullpackad med överraskningar och spänning, tack vare alla de olika slumpmässiga funktionerna. I grundläget så kan de slumpmässiga funktionerna triggas av vinnande kombinationer, innan vinsterna betalas ut. Det går att trigga tre olika funktioner: Coin Win, extra scatter och extra wild.

Med tanke på det arkeologiska temat är det inte särskilt överraskande att symbolerna är en samling värdefulla artefakter: ormen som slingrar sig runt en röd rubin, ett antikt armband, en gladiatorhjälm och en dolk. De mindre värdefulla symbolerna är juveler som utformats som färger på spelkort: hjärter, klöver, spader och ruter. De två mest värdefulla symbolerna är ormen med rubinen och armbandet som båda betalar ut 6 000X insatsen när du samlar 25 stycken. Det skapar imponerande vinster!

Lost Relics har ingen specifik bonusomgång utöver de slumpmässiga funktionerna i grundläget och spelets gratis spins. Dock finns det en funktion som kan användas med gratis spins där du får välja bland skattkistor. Mer om det nedan…

Om du samlar tre scatters med ett snurr i grundläget så belönas du med tio gratis spins. Spelets scatters kan ses på det första, tredje eller femte hjulet. När du spelar med gratis spins så göms det en skattkista bakom hjulen. Den tar upp flera olika platser och de som hamnar under vinnande kombinationer kan visas när du skapar grupper. Spelet har tre olika typer av skattkistor som slumpmässigt läggs ut på spelplanen: den lilla, medelstora och den stora skattkistan. Beroende på vilken typ av skattkista det är så belönas du med extra spins, en sticky wild eller mynt.

Även om Lost Relics inte har en fast jackpot eller en progressiv jackpot så kan man med en blick på vinsttabellen se att det ändå går att vinna riktigt stort. Och med alla spelets specialfunktioner går det dessutom att maxa vinsterna och kamma hem mer än med de flesta slots på marknaden.

Som vi redan nämnt så använder inte Lost Relics vinstlinjer, utan istället NetEnts ”Cluster Pays”-system.

Den teoretiska andelen som betalas ut till spelarna (RTP) för Lost Relics är enligt NetEnt 96,30 %.

Det här är ett spel med medelhög risk som bjuder på en bra kombination av vinster och funktioner.

Så snart du startar Lost Relics blir det uppenbart att NetEnt har lagt en hel del krut på spelets design och funktioner. Grafiken är helt enastående, med massvis av detaljer, och animeringarna och de matchande ljudeffekterna hjälper till att maxa spänningen och spelandet. Alla de slumpmässiga funktionerna i grundläget bjuder på överraskningar, och man vet aldrig när de kommer att aktiveras. Även om temat inte är något banbrytande och har använts av i princip alla spelutvecklare så har NetEnt hittat ett sätt att göra det på ett helt nytt sätt. Att man kan vinna stort är såklart ännu ett plus, men då krävs det att man snurrar på hjulen en hel del.