Reel Rush

Lanseringsdag 2013
Återgå till spelare 97
Winning Lines 3125
Bonusrundor Nej

Reel Rush är en innovativ slot från teamet på NetEnt. Spelet kombinerar finslipad, modern grafik med en stil som påminner om klassiska videospel. Tack vare spelets re-spins som du får när du skapar vinnande kombinationer så erbjuder spelet hela 3 125 sätt att vinna på. Har du sötsug? Då kommer du säkert att bli förtjust i alla färgglada godisbitar och smaskig frukt som väntar på dig – jämte de stora vinsterna – i Reel Rush.

Reel Rush - Funktioner

När det kommer till de fräschaste och coolaste spelen så ligger NetEnt alltid i framkanten. Reel Rush är en slot som direkt känns välbekant, eftersom den är inspirerad av populära Candy Crush, medan bakgrunden för tankarna till klassiska videospel som Super Mario. Reel Rush har fem hjul, sex rader och upp till 3 125 sätt att vinna på. Så snart du startar spelet kommer du att se att det finns platser på hjulen som är täckta med ”R”. Det är endast det tredje hjulet som kan visa alla spelets sex symboler. Varje gång du skapar en kombination så aktiveras dels ett re-spin, och dels så visar två av R-symbolerna vad de gömmer på, vilket ger dig ännu fler sätt att vinna på. Varje efterföljande kombination du skapar triggar fler re-spins och visar fler symboler. När det inte går att skapa några fler vinnande kombinationer så avslutas omgången och R-symbolerna återställs. Reel Rush har även en wild-symbol som kan ses på det andra, tredje, fjärde eller femte hjulet, och som kan ersätta alla andra symboler under grundläget, re-spins och omgångar med gratis spins. Om du har turen på din sida och får fem re-spins i rad så belönas du med åtta gratis spins och 3 125 sätt att vinna på.

Reel Rush bjuder inte bara på massvis sätt att vinna på, utan även ett antal riktigt snygga och lönsamma symboler. När du startar spelet får du se en samling av färgglada godisar som snurrar på hjulen, plus sex aptitretande fruktsymboler. Jordgubben är den allra mest värdefulla symbolen, åtföljt av de andra frukterna, som björnbären och vattenmelonerna. Spelets wild är guldstjärnan, som kan ses på alla hjul förutom det första hjulet. Den kan ersätta alla andra symboler i spelet för att skapa ännu fler möjligheter för vinster.

Grundläget har ingen bonusomgång, men för att kompensera för det så lägger Reel Rush till gratis re-spins och fler sätt att vinna på varje gång du skapar en vinnande kombination:

Efter fem vinnande re-spins i rad får du åtta gratis spins. Dessutom öppnas hela spelplanen upp för att ge dig fler vinstchanser. Gratis spins spelas med samma insats som snurret som aktiverade dem. Vi bör påpeka att det inte går att vinna fler gratis spins under en omgång med gratis spins. I slutet av den omgången så läggs alla vinster från gratis spins, re-spins och snurret som aktiverade dem till på saldot i spelet.

Även om det inte finns en fast eller progressiv jackpot så bjuder re-spins-funktionen i Reel Rush på möjligheten att kamma hem storkovan. Med en titt på spelet så kan du se att du i själva verket kan vinna upp till 480 000 mynt.

Reel Rush har inga klassiska vinstlinjer, utan istället 45 vinnande kombinationer i grundläget, vilket kan öka upp till 3 125 sätt att vinna på med re-spins.

Enligt NetEnt så erbjuder Reel Rush en fantastisk andel som betalas ut till spelarna (RTP) på 97 %, vilket är en av de mest generösa andelarna på marknaden.

Reel Rush är en slot med medelhög risk som förnöjer spelarna med fler mindre vinster och som håller spänningen på topp medan man väntar på högsta pris.

Reel Rush är en beroendeframkallande slot med en klassisk look. Spelet bjuder dels på tusentals olika sätt att vinna på, och dels på ruskigt snygga symboler. Det är roligt och underhållande att spela Reel Rush, och med alla bonus re-spins och gratis spins som maxar vinstchanserna så är det definitivt värt att prova på.