Sound 3/5
Bonusrundor 3/5
Leverantör Quickspin
Lanseringsdag 2017
Återgå till spelare 96.58
Winning Lines 40

Välkommen till Sakura Fortune, en slot med japansk inspiration från QuickSpin. Redan från stunden du startar spelet med dess fem hjul, fyra rader och 40 vinstlinjer så kommer du att kunna känna den lugnande atmosfären från en anrik kultur. Snart nog välkomnas du av spelets prinsessa och av klassisk musik som passar temat, och blir inbjuden att följa med prinsessan på ett äventyr för att besegra onda kejsare och hitta värdefulla skatter. Slipa svärdet och bege dig ut på ett episkt äventyr med Sakura Fortune.

Sakura Fortune - Funktioner

Sakura Fortune har genomtänkt, detaljerad grafik och matchande ljudspår som skapar en spännande atmosfär. Animeringarna är smidiga och samtidigt klassiska, och det är uppenbart att utvecklarna har lagt en hel del krut på detaljerna. Hjulen omges av vackra blommor och med en snabb titt på symbolerna så kan du direkt se att du är på väg mot ett spännande asiatiskt äventyr. Det är väldigt enkelt att spela Sakura Fortune. Allt du behöver göra är att ange din totala insats och snurra på hjulen. Det finns inga separata insatser per linje eller nivåer att ställa in som med många andra slots. I grundläget så finns det två funktioner som vi bör ta en närmare titt på:

Sakura Fortune re-spin
När du samlar två prinsess-wilds och staplar dem (så att de tar upp hela hjulet) så triggas re-spin-funktionen. Du får ett antal re-spins beroende på antalet staplade wilds på hjulen. Re-spins-funktionen fortsätter så länge som det finns wilds på hjulen.

Mystery Nudge
När minst två prinsess-wilds landar på hjulen, och om wild-symbolen inte är helt synlig, så kan hjulen slumpmässigt flyttas uppåt eller nedåt för att visa hela symbolen och täcka hela hjulet.

Sakura Fortune har nio huvudsakliga symboler, varav de mindre värdefulla är fyra antika mynt. De mer värdefulla symbolerna är olika karaktärer och statyer, och när du samlar fem av dem så betalar spelet ut vinster från dubbla insatsen upp till 10X insatsen. Det finns även en scatter-symbol, som är en solfjäder i guld med ordet ”bonus”. När du samlar minst tre scatter-symboler i en rad från vänster till höger så triggas gratis spins-funktionen. Spelets prinsess-symbol fungerar även den som en wild och tar upp fyra platser på hjulen, vilket betyder att den kan täcka ett helt hjul och skapa fler vinnande kombinationer.

Sakura Fortune har ingen separat bonusomgång där man får snurra på ett hjul eller välja en skattkista eller liknande. Dock har spelet en re-spin-funktion (som vi beskrivit ovan) som triggas när du samlar minst två staplade prinsess-symboler på hjulen. Om prinsessan inte täcker hela hjulet så kan den slumpmässiga nudge-funktionen aktiveras för att visa hela symbolen och trigga re-spins.

Om du samlar minst tre bonus scatter-symboler i en rad (från det vänstra hjulet) med ett snurr så aktiveras gratis spins-funktionen. Under omgången med gratis spins expanderar alla prinsess-wilds som landar på hjulen så att de täcker hela hjulet de landat på. Där stannar de under hela omgången med gratis spins. Dessutom får du ett extra gratis spin varje gång en prinsess-wild visas under omgången med gratis spins.

Sakura Fortune har ingen fast jackpot och är inte heller länkad till en progressiv jackpot. Men med de olika re-spin-funktionerna och gratis spins plus de staplade wild-symbolerna så får du ändå chansen att kamma hem stora vinster.

Sakura Fortune har 40 fasta vinstlinjer, och du kan satsa från 0,20 till 100 mynt per snurr. Kom ihåg att din insats är den totala satsningen, och inte satsningen per vinstlinje.

Sakura Fortune har en andel som betalas ut till spelarna (RTP) på 96,58 %. Det är standard för den här typen av slot och erbjuder bra vinstmöjligheter.

Sakura Fortune är ett spel med hög risk, vilket betyder att man måste snurra på hjulen en hel del för att vinna. Men när man väl har gjort det och triggar specialfunktionerna så kan man kamma hem storkovan. När vi provade på Sakura Fortune hade vi turen på vår sida och började vinna och trigga funktioner efter bara ett par spins.

Sakura Fortune är förenklat när det kommer till funktioner, men som helhet är det roligt att spela. Grafiken är enastående och de små animationerna på en del av symbolerna förhöjer upplevelsen. Ljudspåret och ljudeffekterna matchar temat perfekt. QuickSpin har skapat ett bra spel, men vi tycker att de kunde ha bjudit på lite fler spännande funktioner och bonusomgångar. Vi rekommenderar absolut att du provar på Sakura Fortune.