Viking Runecraft

Leverantör Play n GO
Lanseringsdag 2017
Återgå till spelare 94.66
Number Of Reels 7
Winning Lines 1

Viking Runecraft är en slot med kaskad-funktion från den ledande spelutvecklaren Play ’n GO. Spelet har ett rutmönster på 7×7 ikoner, och när spelaren skapar vinnande kombinationer så tas dessa bort från spelplanen och ersätts med nya symboler som kan skapa fler kombinationer. Viking Runecraft tar sin inspiration från asagudarnas värld och är ett imponerande spel med skarp grafik och episka ljudeffekter. Nu beger vi oss till Valhalla för att se vad det här unika spelet har att bjuda på!

Viking Runecraft - Funktioner

Viking Runecraft är ett spel som imponerar redan från första början. Det har enastående grafik, med vikingaguden som vaktar till höger om spelet och som ger det en mystisk och tilldragande look. Det här är en slot som känns väldigt levande, tack vare ljudeffekterna och animationerna som triggas under spelets gång. För att vinna behöver du helt enkelt matcha grupper med fem eller fler identiska symboler på spelplanen. Du kan göra matchningar i lodräta eller vågräta linjer. Varje gång du skapar en kombination så tas ikonerna i den bort från spelplanen, och nya ikoner läggs till så att du kan skapa fler kombinationer. Du kan använda knapparna under spelplanen för att satsa från 0,10 till 100 per snurr.

Gudarnas funktioner
Gudarnas funktioner aktiveras slumpmässigt efter snurr utan vinst. Det finns fyra gudar som alla har olika krafter. Tor använder åskan för att slå till spelplanen och skapa fem till nio wilds. Oden ger spelaren fyra wilds i två grupper och Freja använder ljuset för att skapa wilds i grupper om fyra tills det resulterar i minst en vinst. Till sist så belönar Heimdall dig med en wild på varje rad.

Nivå-funktionen
Bakom spelplanen kan du se lysande mönster som markeras i vitt och blått. Varje gång du skapar en kombination som tar bort ett mönster så ökar nivån och belönar dig med en av gudarnas funktioner. Målet är att nå gudarnas nivå.

Förstörelse-funktionen
Varje gång du vinner laddas en mätare till vänster om spelplanen. Den fylls på när du skapar kombinationer med minst 20 symboler på ett snurr. När du lyckas ladda mätaren triggar det gratisomgången Ragnarök. När Förstörelse-funktionen aktiveras får du fyra val:

1. Fenrisulvens förargelse – Fyra diagonala linjer väljs. Två av dem tas bort, och de andra två förvandlas till matchande symboler.
  2. Midgårdsormens makt – En kedja av symboler väljs. De flesta av dem förstörs och andra förvandlas till matchande symboler.
  3. Surtrs smärta – Tre olika symboler väljs. Symbolerna som omger dem förstörs, och de valda symbolerna fördubblas.
  4. Lokes lockelse – Två typer av symboler väljs. Alla symboler i ena gruppen tas bort, och symbolerna i den andra gruppen ändras så att de matchar och kan skapa enorma kombinationer.

Ragnarök-funktionen
Ragnarök-funktionen kan triggas på två sätt och belönar spelaren med en gratisomgång. Det första sättet är att samla 20 ytterligare symboler efter Förstörelse-funktionen, och det andra att samla minst 40 symboler innan Förstörelse-funktionen. Om spelaren får en gratisomgång efter en vanlig vinst så triggas alla de fyra Förstörelse-funktionerna, och alla Ragnarök-vinster får en multiplikator på upp till X15.

De mest värdefulla symbolerna i Viking Runecraft har ikoner som skildrar gudarna: en medaljong, en hjälm, en yxa och en hammare. De mindre värdefulla symbolerna är stenar i olika färger med ristade runor. Spelets wilds är olika gyllene symboler och varierar beroende på vilken gud som är aktiv för stunden.

Alla vinnande symboler du samlar under spelets gång hjälper dig att komma ett steg närmre Valhalla-bonusen. Det finns upp till fem olika runor som kan skapa vinnande kombinationer. När du skapar minst en av dem för att ta bort det aktuella mönstret så låser du upp bonusomgången. Då visas ett hjul som du får snurra på. Om du lyckas snurra fram ett aktivt fält så får du det motsvarande bonuspriset. Ju fler symboler du väljer, desto bättre odds får du att vinna Valhalla-bonusen.

Viking Runecraft har inte vanliga gratis spins som många andra slots, men alla de olika funktionerna kompenserar mer än väl för det.

Viking Runecraft har ingen vanlig jackpot, och inte heller någon progressiv jackpot. Men som sagt så kompenserar alla de olika funktionerna för det och erbjuder spelarna chansen att vinna riktigt stort.

Viking Runecraft spelas inte med vanliga vinstlinjer. Istället gäller det att hitta grupper med minst fem matchande symboler i lodräta eller vågräta linjer.

Viking Runecraft har en andel som betalas ut till spelarna (RTP) på 96,4 %, vilket är standard för den här typen av video-slot.

Om du är en spelare som gillar att slå på stort så passar Viking Runecraft och spelets höga risk perfekt. Här blir det inte vinster hela tiden, men när det väl händer så kan man kamma hem storkovan.

Viking Runecraft är en slot med dynamiskt spelande, tack vare de episka funktionerna och bonusarna. Den enda nackdelen med det här spelet är att det finns så många funktioner att det kan ta ett litet tag tills man förstår sig på hur allt fungerar. Play ’n GO har verkligen slagit på stort för att skapa ett spel som bjuder på underhållning, animering, skarp grafik, ljudeffekter, dynamiskt spelande och – såklart – stora vinster.